• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Παρακολούθηση εργασίας-Αθήνα

Παρακολούθηση εργασίας εκπαιδευτικών του ΙΣτ’ Δημοτικού Σχολείου Λεμεσού στο Δημοτικό Σχολείο Νέας Πεντέλης Αθηνών, στα πλαίσια του προγράμματος ΚΑ1 – 122SCH.

Το ΙΣΤ΄ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού, κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2023-24 συμμετέχει στο πρόγραμμα Erasmus+ KA122 με το σχέδιο «Κοινωνικοσυναισθηματική μάθηση και συμπερίληψη για θετική συμπεριφορά».

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι αφενός η επαγγελματική ανάπτυξη και αφετέρου η ενδυνάμωση και διεύρυνση των γνώσεων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε θέματα συμπερίληψης όλων των μαθητών στην τάξη, αλλά και προαγωγής της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης. Πρωταρχικός στόχος της σχολικής μας μονάδας αποτελεί τόσο η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων όσο και η καλλιέργεια θετικής συμπεριφοράς των μαθητών.

Στα πλαίσια του προγράμματος διοργανώθηκε κινητικότητα εκπαιδευτικών στο Δημοτικό Σχολείο Νέας Πεντέλης Αθηνών από τη Βοηθό Διευθύντρια Δέσπω Χρίστου και από την εκπαιδευτικό Μαρία Γεωργίου από τις 27 Νοεμβρίου 2023 μέχρι την 1η Δεκεμβρίου 2023.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας φιλοξενίας στο Δημοτικό Σχολείο Νέας Πεντέλης οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας απέκτησαν εμπειρίες και γνώσεις που συνέβαλαν ουσιαστικά στην επαγγελματική τους εξέλιξη. Συγκεκριμένα, είχαν την δυνατότητα να διδάξουν και να συμμετέχουν ενεργά σε ποικίλες εκπαιδευτικές, δημιουργικές δραστηριότητες οι οποίες οργανώθηκαν από το σχολείο υποδοχής. Οι δραστηριότητες αυτές αφορούσαν διδακτικά μαθήματα του ελληνικού αναλυτικού προγράμματος (Θεατρική αγωγή Β΄ τάξης, Ιστορία Ε΄ τάξης, Αγγλικά Γ΄ και Δ΄ τάξης, Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Δ΄ τάξης, Φυσική Αγωγή Γ΄ τάξης, Τμήμα Ένταξης). Αξίζει να σημειωθεί ότι στα πλαίσια οργάνωσης συνδιδασκαλιών με τους Ελλαδίτες εκπαιδευτικούς, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρουσίασαν, μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, στους μαθητές της Ε΄ τάξης την ιστορία της Κύπρου. Σε συνεργασία με τη θεατρολόγο του σχολείου υποδοχής οργανώθηκαν δημιουργικές δραστηριότητες συναισθηματικής αγωγής. Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής Γ΄ τάξης παρουσιάστηκαν κυπριακά παραδοσιακά παιχνίδια τα οποία αποτελούν σημαντικό μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς της Κύπρου. Μέσω της διδασκαλίας των παιχνιδιών τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την κυπριακή παράδοση και διάλεκτο.

Τονίζεται ότι για την επίτευξη του σχεδίου δράσης του σχολείου μας οργανώθηκαν συζητήσεις, σε ομάδες εργασίας εκπαιδευτικών, σχετικά με τη συμμετοχή των μαθητών σε δημιουργικές δραστηριότητες που τους

ενθαρρύνουν να αποδέχονται και να διαχειρίζονται τη διαφορετικότητα, να κάνουν φίλους, να συνεργάζονται, να σέβονται τα συναισθήματα και τη διαφορετικότητα των άλλων, να καλλιεργούν ποικίλες δεξιότητες και θετικές συμπεριφορές όπως η ευγένεια, η αλληλοβοήθεια και ο αλληλοσεβασμός. Η αποτελεσματική υλοποίηση των δράσεων αυτών ολοκληρώθηκε με την οργάνωση της σχολικής μέρας «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι». Επιπρόσθετα, οργανώθηκαν σχετικά μαθήματα με διαφοροποιημένες διδακτικές δραστηριότητες και δράσεις οι οποίες ενισχύουν την ενεργητική συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα ανάλογα με τις μαθησιακές τους ικανότητες και ανάγκες. Από τις πιο πάνω δράσεις αποκτήθηκαν ικανότητες έτσι ώστε να βοηθηθούν τα παιδιά όσον αφορά την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, να αποκτήσουν την ικανότητα έκφρασης της άποψής τους, αλλά και αρμονική αλληλεπίδραση χωρίς τριβές. Σημαντική δεξιότητα που κατακτήθηκε είναι ο τρόπος ενθάρρυνσης των μαθητών να αποδέχονται και να διαχειρίζονται τη διαφορετικότητα, να κάνουν φίλους, να συνεργάζονται, να σέβονται τα συναισθήματα και τη διαφορετικότητα των άλλων, καλλιεργώντας ποικίλες δεξιότητες όπως η ευγένεια, η βοήθεια, ο σεβασμός. Καθώς επίσης να χειρίζονται περιστατικά ρατσισμού και πως να αποτρέπεται ο εκφοβισμός .Ακόμη να αναπτύξουν και να υιοθετήσουν χαρακτηριστικά και δεξιότητες που διακρίνουν ένα ενεργό πολίτη.

Σημειώνεται ότι αρκετά από τα διδακτικά μαθήματα που οργανώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής σχεδιάστηκαν σύμφωνα με το σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας με θέμα: «Μάθηση με καλλιτεχνική προσέγγιση». Με την εφαρμογή του σχεδίου δράσης επιδιώκεται η ανάπτυξη της αλληλεπίδρασης διάφορων μορφών τέχνης στη μαθησιακή διαδικασία στοχεύοντας σε ένα πιο ευχάριστο, πολύπλευρο και ουσιαστικό αποτέλεσμα καθώς και στην ανάπτυξη ενδιαφέροντος των μαθητών για τη διαδικασία αυτή.

Πέραν των ενδοσχολικών δραστηριοτήτων το σχολείο υποδοχής διοργάνωσε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Τα παιδιά των Ε΄ τάξεων του σχολείου πραγματοποίησαν διαδραστική περιήγηση στο μουσείο.

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τη διευθύντρια του σχολείου κ. Μελπομένη Μπαραμπούτη και τη σχολική σύμβουλο κ. Σπυριδούλα Κατσαντώνη για τον τρόπο λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Αναφέρθηκε ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι αποκεντρωτικό, πλουραριστικό, υποστηρικτικό, αλλά και συμπεριληπτικό. Ακολούθως, παρουσιάστηκε η λειτουργία της ειδικής αγωγής στις μονάδες γενικής αγωγής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Σε επίπεδο σχολείου ιδρύεται η Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) η οποία έχει σκοπό τη διαγνωστική και εκπαιδευτική αξιολόγηση και την υποστήριξη των μαθητών και των μαθητριών στις σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης. Τονίστηκε ότι στις περισσότερες σχολικές μονάδες έχουν ιδρυθεί Τμήματα Ένταξης. Το Τμήμα Ένταξης είναι μία υποστηρικτική δομή ειδικής αγωγής που λειτουργεί μέσα στο σχολείο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας και διαθέτει τον δικό του εκπαιδευτικό. Σκοπός της λειτουργίας του είναι η πλήρης ένταξη των μαθητών και των μαθητριών στο σχολικό περιβάλλον μέσω ειδικών παρεμβάσεων και εξατομικευμένων προγραμμάτων. Τέλος, οι μαθητές και μαθήτριες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες υποστηρίζονται με τον θεσμό της παράλληλης στήριξης. Οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης υλοποιούν προγράμματα συνεκπαίδευσης, συνδιδασκαλίας και διαφοροποιημένης διδασκαλίας στα πλαίσια της γενικής τάξης.

Η εκπαιδευτική κινητικότητα ολοκληρώθηκε με επιτυχία, αφήνοντας εξαίρετες εντυπώσεις στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Η γνωριμία και επικοινωνία των εκπαιδευτικών του ΙΣΤ΄ Δημοτικού Σχολείου Λεμεσού με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής, η μεταξύ τους αλληλεπίδραση και η ανταλλαγή απόψεων και διδακτικών πρακτικών συνέβαλαν στην προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργίας κοινότητας επαγγελματικής μάθησης. Αναντίλεκτα, απώτερος στόχος των δύο συνεργαζόμενων σχολικών μονάδων είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων καθώς και η εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών οι οποίες συντελούν στη βελτίωση της ποιότητας της μάθησης, στη συμπερίληψη όλων των μαθητών στην τάξη και στην ανάπτυξη θετικής συμπεριφοράς.

  

 

 

 

 

 

 

       Δέσπω Χρίστου

Μαρία Γεωργίου