• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Σεμινάριο Βαρκελώνη

Σεμινάριο εκπαίδευσης: «Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention» 

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ 122 που υλοποιεί το ΙΣΤ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού, η εκπαιδευτικός Λάουρα Τσιακολή παρακολούθησε το σεμινάριο «Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention»  από τις 20 μέχρι τις 25 Νοεμβρίου στην Βαρκελώνη της Ισπανίας. Το σεμινάριο  προσφέρθηκε από τον οργανισμό Europass Academy of Creativity και το  παρακολούθησαν συνάδελφοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από Ιταλία, Νορβηγία και Ολλανδία. 

Το συγκεκριμένο σεμινάριο έχει σχεδιαστεί για εκπαιδευτικούς που θέλουν να κατανοήσουν βαθύτερα τη δυναμική της ομάδας και πώς αυτή θα επηρεάσει τις συγκρούσεις στην τάξη και γενικότερα στο σχολείο. Αναμφισβήτητα, οι εντάσεις, οι συμμαχίες και οι δυσκολίες στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών παρεμβαίνουν αρνητικά στην διαδικασία της μάθησης και δυστυχώς έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός δυσμενούς σχολικού περιβάλλοντος.

Το σεμινάριο βοήθησε τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν:

  1. Τις αιτίες των συγκρούσεων και πώς να τις μετατρέψουν σε διδακτικό μάθημα.
  2. Πρακτικές προσεγγίσεις για την ενσωμάτωση της διαχείρισης συγκρούσεων στο πρόγραμμα σπουδών.
  3. Αποτελεσματικά, πρακτικά εργαλεία επικοινωνίας για καλύτερες σχολικές σχέσεις και οικοδόμηση της κοινότητας.
  4. Πώς να ενισχύσουν στον εαυτό τους και στους άλλους δεξιότητες συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης.
  5. Προσεγγίσεις για όλο το σχολείο για ευαισθητοποίηση και πρόληψη της επιθετικότητας και του εκφοβισμού.
  6. Πρακτικές δραστηριότητες που ευνοούν την ευημερία, τη συνοχή της ομάδας και την αίσθηση του «ανήκειν» σε μία σχολική κοινότητα.

Μέσα λοιπόν από το πρόγραμμα αυτό, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να μάθουν για τα διάφορα είδη συγκρούσεων και πώς μπορούν να τα χρησιμοποιούν ως ευκαιρία για αυτογνωσία, αυτοβελτίωση αλλά και πώς να διαχειρίζονται καλύτερα τις προσωπικές και τις επαγγελματικές τους σχέσεις. Ακόμη, τονίστηκε η σημασία της δημιουργίας μιας ομάδας  στην οποία θα δουλεύουν όλοι με ζήλο για το κοινό όφελος του οργανισμού. Επίσης, χάρη σε διάφορες πρακτικές δραστηριότητες οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα στην τάξη, οι συμμετέχοντες βελτίωσαν την ικανότητα τους να ενθαρρύνουν τους μαθητές τους, δηλαδή τους ενεργούς πολίτες του αύριο, να γίνουν πιο ενεργητικοί ακροατές, να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και τη συναισθηματική παιδεία μεταξύ τους. 

Το σχέδιο Δράσης που υλοποιεί το σχολείο μας στα πλάισια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ 122 έχει ως θέμα την «Συμπερίληψη και κοινωνικό-συναισθηματική μάθηση τη δημιουργία θετικού περιβάλλοντος μάθησης». Με την ολοκλήρωση του εν λόγω σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί απέκτησαν μεγαλύτερη επίγνωση των συναισθηματικών αναγκών και συμπεριφορών των μαθητών τους και πλέον έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες που χρειάζεται ώστε να προωθήσουν ισχυρότερες σχέσεις στην τάξη τους και ένα πιο θετικό κλίμα στο σχολείο τους, για μαθητές αλλά και δασκάλους.

Κλείνοντας, δίνονται θερμές ευχαριστίες στο πρόγραμμα Erasmus+ που δίνει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς απ’ όλη την Ευρώπη να γνωρίσουν άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα, να συνεργαστούν μεταξύ τους και να ανταλλάξουν εμπειρίες, γνώσεις και καλές πρακτικές που θα τις εφαρμόσουν ο καθένας ξεχωριστά στη σχολική κοινότητα στην οποία ανήκουν   

*Η κινητικότητα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+

Λάουρα Τσιακολή