• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Σεμινάριο Φλωρεντία

Σεμινάριο εκπαίδευσης: «The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools»

Το σχολείο μας πραγματοποίησε την 1η του κινητικότητα στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA 122, με το σεμινάριο «The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools» από τις 28 μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2023 στην πόλη Φλωρεντία της Ιταλίας. Το σεμινάριο που προσφέρθηκε από τον οργανισμό Europass Teacher Academy, παρακολούθησε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Μαριάννα Παπαδοπούλου. Σε αυτό συμμετείχαν επίσης εκπαιδευτικοί από σχολεία της Δανίας, Πολωνίας και Βουλγαρίας.

Το σεμινάριο ασχολήθηκε με τη Δημιουργικότητα, την Κριτική Σκέψη, την Επικοινωνία και τη Συνεργασία, δεξιότητες που έχουν αναγνωριστεί από καιρό ως οι 4 βασικές δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα. Μέσα από αυτές παρέχεται στους μαθητές η δυνατότητα να αναπτύξουν τις δυνατότητες του μυαλού, να αποκτήσουν αποκλίνουσα σκέψη, να διαμορφώσουν την προσωπικότητα, να καθορίσουν τη θέση τους στην κοινωνία, να χτίσουν υγιείς σχέσεις, να συνυπάρχουν και να συνεργάζονται με τους γύρω τους.

Συγκεκριμένα, οι στόχοι του σεμιναρίου ήταν:

Το σεμινάριο πρόσφερε τη γνώση, την τεχνογνωσία και την αυτοπεποίθηση για ενσωμάτωση αυτών των δεξιοτήτων στη μαθησιακή διαδικασία και στο σχολικό μας περιβάλλον γενικότερα. Οι συμμετέχοντες μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, απέκτησαν περισσότερες γνώσεις ως προς το πώς να ενσωματώνουν τις δεξιότητες αυτές στα σχέδια διδασκαλίας και να τις διδάσκουν, καθώς επίσης πώς να αξιοποιήσουν τη δική τους ικανότητα να δημιουργούν, να σκέφτονται κριτικά, να επικοινωνούν και να συνεργάζονται αποτελεσματικά με τους άλλους.

Οι πιο πάνω στόχοι και οι δραστηριότητες μέσα από τις οποίες επιδιώχθηκε η επίτευξη τους, συνάδουν απόλυτα με τους στόχους του σχεδίου, το οποίο υλοποιεί το σχολείο μας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA 122, με θέμα «Συμπερίληψη και κοινωνικό-συναισθηματική μάθηση για τη δημιουργία θετικού περιβάλλοντος μάθησης». Είναι γεγονός πως ένα θετικό περιβάλλον μάθησης επιτυγχάνεται όταν όλα τα παιδιά έχουν ίσες ευκαιρίες μάθησης και δυνατότητες πολύπλευρης ανάπτυξης. Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτό, χρειάζεται οι μαθητές να αποκτήσουν κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, όπως αυτογνωσία, ενσυναίσθηση, επικοινωνία, συνεργασία. Μέσα από αυτές τις δεξιότητες προάγονται ο σεβασμός και η αλληλοκατανόηση, θέτοντας έτσι τα θεμέλια μιας συμπεριληπτικής τάξης που αγκαλιάζει όλα τα παιδιά και συντελεί στη δημιουργία θετικού περιβάλλοντος μάθησης.

Επιπλέον, μέσα από την παρακολούθηση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες έχουν ωφεληθεί τα βέλτιστα από τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση, την ανταλλαγή ιδεών, τη γνωριμία με τα άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα όπως της Δανίας, Πολωνίας και Βουλγαρίας, την επαφή με τις ποικίλες διαφορετικές πρακτικές που τηρούνται σε αυτά τα συστήματα και τη διαφορετική νοοτροπία και κουλτούρα που φέρουν μαζί τους οι εκπαιδευτικοί κάθε χώρας.

 

*Η κινητικότητα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+

 

Μαριάννα Παπαδοπούλου