• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Μαθησιακή κινητικότητα μαθητών - Ναύπλιο

Μαθησιακή κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών του ΙΣτ’ Δημοτικού Σχολείου Λεμεσού στο 4ο Δημοτικό Ναυπλίου, στα πλαίσια του προγράμματος ΚΑ1 – 122SCH.

Το IΣτ΄ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού, κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2023-24 συμμετέχει στο πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ122 με το σχέδιο «Κοινωνικό-συναισθηματική μάθηση και συμπερίληψη για θετική συμπεριφορά». Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, στοχεύουμε στην επαγγελματική ανάπτυξη, στην ενδυνάμωση και στη διεύρυνση των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε θέματα συμπερίληψης όλων των μαθητών στην τάξη και προαγωγής κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης. Απώτερος στόχος είναι η καλλιέργεια θετικής συμπεριφοράς και βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών.

Στα πλαίσια του προγράμματος διοργανώθηκε μαθησιακή κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ναυπλίου από τις 6 μέχρι τις 10 Νοεμβρίου 2023. Τους 6 μαθητές Στ’ τάξης που συμμετείχαν στην κινητικότητα, συνόδευσαν η διευθύντρια του σχολείου Φούλλα Παπαπαναγιώτου και η εκπαιδευτικός/συντονίστρια του προγράμματος του σχολείου Μαριάννα Παπαδοπούλου.

Κατά τις 5 αυτές μέρες φιλοξενίας στο 4ο Δημοτικό Σχολείου Ναυπλίου, μαθητές και εκπαιδευτικοί έζησαν μοναδικές εμπειρίες. Είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και να εμπλακούν παρακολουθώντας και συμμετέχοντας ενεργά, σε πληθώρα εκπαιδευτικών, δημιουργικών και συμπεριληπτικών δραστηριοτήτων που διοργάνωσε το σχολείο υποδοχής. Συγκεκριμένα, πολλές από τις δραστηριότητες αφορούσαν τα διδακτικά μαθήματα των ελληνικών, μαθηματικών, αγγλικών, γεωγραφίας, γαλλικών, ιστορίας, ρομποτικής, φυσικής αγωγής και περιβαλλοντικής. Οι μαθητές και των 2 σχολείων διδάχτηκαν νέα αντικείμενα μέσα από παιχνιώδη μορφή, συνεργάστηκαν, δημιούργησαν, καλλιέργησαν κριτική σκέψη, έπαιξαν, γέλασαν, διασκέδασαν και αποκόμισαν πολύτιμες, όμορφες εμπειρίες.

Πέραν από τις ενδοσχολικές δραστηριότητες, το σχολείο υποδοχής διοργάνωσε ιδιαίτερης σημασίας εξωσχολικές δραστηριότητες.

Τα παιδιά των Ε’ τάξεων μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, πραγματοποίησαν διαδραστική περιήγηση στην παλιά πόλη του Ναυπλίου, ξεναγώντας τους φιλοξενούμενους σε διάφορα σημεία μεγάλης ιστορικής, πολιτιστικής και πολιτισμικής σημασίας. Με τον οδηγό του Ναυπλίου στα χέρια τον οποίο έφτιαξαν μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου, περιηγηθήκαν στα δρομάκια της πόλης συναντώντας μεταξύ άλλων το Δημαρχείο, την οικία του Λουδοβίκου Άρμανσπεργκ, την επιβλητική πύλη της Ξηράς, το Βουλευτικό, το άγαλμα του αγωνιστή του 1821 Στάικου Σταϊκόπουλου, τον μητροπολιτικό ναό του Αγίου Γεωργίου με τον μεγαλοπρεπή θρόνο του βασιλιά, την πλατεία του Καποδίστρια, το πάρκο Κολοκοτρώνη, το πολεμικό Μουσείο, την πλατεία Συντάγματος, το Παλιό Τζαμί «Τριανόν», το πάρκο του Ο.Σ.Ε. και τον ναό της Παναγίας.

Επίσης, επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο το οποίο παρουσιάζει ευρήματα των προϊστορικών και ιστορικών χρόνων, καθώς επίσης και το Λαογραφικό Μουσείο το οποίο αποτελεί ένα από τα καλύτερα του είδους του στην Ελλάδα, περιλαμβάνοντας πάνω από 25 000 εκθέματα από παραδοσιακές φορεσιές, κεντήματα και σκεύη. Ακόμη επισκέφτηκαν το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος, το οποίο είναι ένα ερευνητικό κέντρο του Χάρβαρντ και το οποίο αποτελεί το μοναδικό παράρτημα του πανεπιστημίου Χάρβαρντ στην Ευρώπη. Ανέβηκαν στο φρούριο του Παλαμηδιού και είδαν το κελί όπου φυλακίστηκε ο ήρωας της ελληνικής επανάστασης Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, καθώς επίσης με καραβάκι επισκέφτηκαν το φρούριο Μπούρτζι. Παράλληλα, διοργανώθηκαν εκπαιδευτικές εκδρομές στις Μυκήνες, το πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα όπου τα παιδιά θαύμασαν την πύλη των Λεόντων και στην Επίδαυρο, ένα από τα καλύτερα αρχαία διατηρημένα θέατρα παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Κατά την επιστροφή στην Αθήνα για την πτήση αναχώρησης για Κύπρο, η ομάδα αποστολής εκμεταλλεύτηκε τον χρόνο παραμονής της στην πρωτεύουσα της χώρας. Έτσι, μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς του 4ου Δημοτικού Ναυπλίου, επισκέφτηκαν το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, όπου παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ακούω την εικόνα, βλέπω τον ήχο». Επιπλέον, επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο Ακρόπολης κι έκαναν μια πανοραμική ξενάγηση στην πόλη με το «Athens Happy Train», κάνοντας στάση σε διάφορα σημεία όπως την περιοχή της Πλάκας, Ψυρρή και Ερμού.

Η μαθησιακή κινητικότητα ολοκληρώθηκε με επιτυχία, αφήνοντας μοναδικές εμπειρίες και όμορφες αναμνήσεις στους συμμετέχοντες. Η γνωριμία και επικοινωνία των μαθητών του ΙΣτ΄Δημοτικού Σχολείου Λεμεσού με τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής, η μεταξύ τους αλληλεπίδραση και η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, αποτέλεσαν μια εξαιρετική ευκαιρία για κοινωνικοποίηση, καλλιέργεια των δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας, ανάπτυξη υπευθυνότητας και ενίσχυση αυτοπεποίθησης, στόχοι οι οποίοι συνάδουν απόλυτα με αυτούς του σχεδίου που πραγματοποιεί το σχολείο μας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA122. Ταυτόχρονα εξυπηρετούν άριστα τους στόχους της Βασικής Δράσης 1 του προγράμματος Erasmus+, εφόσον προσφέρθηκαν ευκαιρίες για μάθηση στους συμμετέχοντες αλλά και στον υπόλοιπο πληθυσμό του σχολείου μέσω της διάχυσης του έργου καθώς επίσης αποκτήθηκαν νέες γνώσεις και δεξιότητες για βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας. Μαθητές και εκπαιδευτικοί, έχουν δημιουργήσει νέες φιλίες, ενώ παράλληλα έχουν τεθεί οι βάσεις για μελλοντικές συνεργασίες.