• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Σεμινάριο Κοπεγχάγη

Σεμινάριο εκπαίδευσης: “Happy Schools: Positive Education for Well – Being and Life – Skills Development”

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ 122 που υλοποιεί το ΙΣΤ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού, o εκπαιδευτικός Πολύδωρος Τσίσσιος παρακολούθησε το σεμινάριο “Happy Schools: Positive Education for Well – Being and Life – Skills Development”   από τις 12 μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου στην Κοπεγχάγη της Δανίας. Το σεμινάριο  προσφέρθηκε από τον οργανισμό Europass Academy of Creativity και το  παρακολούθησαν συνάδελφοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ελλάδα, Ισλανδία, Γερμανία, Πολωνία, Κροατία και την Ολλανδία. 

Το συγκεκριμένο σεμινάριο έχει ως κύριο στόχο να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν δεξιότητες που αφορούν στον συντονισμό των προγραμμάτων, στη διαχείριση αρχείων, στην επικοινωνία με το προσωπικό, στη διαχείριση της επικοινωνίας με τους γονείς και στην υποστήριξη της συνολικής λειτουργίας του σχολείου.

Συγκεκριμένα οι στόχοι του σεμιναρίου ήταν:

  1. Ο σχεδιασμός προγραμμάτων βασισμένων στη Θετική Εκπαίδευση που συνδυάζουν την ακαδημαϊκή μόρφωση με την ενδυνάμωση του χαρακτήρα και έχουν ως στόχο την ευημερία όλων των εμπλεκομένων.
  2. Η εκπαίδευση του μυαλού ώστε το άτομο να εστιάζει την προσοχή  στο παρόν, να χαλαρώνει, να επιτυγχάνει τους στόχους και να φτάνει σε ένα ορισμένο επίπεδο αυτογνωσίας.
  3. Η απόκτηση θετικών γνώσεων και δεξιοτήτων ζωής βασισμένων σε μια ολιστική προοπτική της τάξης.
  4. Η κατανόηση των βασικών αρχών της Θετικής Ψυχολογίας μέσω σχετικών διεθνών θεωριών και αναφορών.
  5. Η κατανόησή των διαφόρων μεταβλητών  (δυνατά σημεία, προτιμήσεις και ποικίλες ανάγκες των μαθητών/τριων) και πως αυτές επηρεάζουν την διδασκαλία και τη μάθηση.

Μέσα λοιπόν από το πρόγραμμα αυτό, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία γνωρίσουν τις αρχές της θετικής ψυχολογίας και πώς αυτή εφαρμόζετε στην εκπαίδευση. Εκπαιδεύτηκαν μέσα από δραστηριότητες να εστιάζουν στα θετικά του χαρακτήρα τους αλλά και των υπολοίπων. Τονίστηκε ποσό σημαντικό είναι να είναι να βοηθήσουν τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να νιώσουν εμπιστοσύνη και ασφάλεια και να γίνουν μια κοινότητα όπου μαζί θα προσπαθήσουν να επιτύχουν τους στόχους τους. Έμαθαν πώς να σχεδιάζουν σχολικά προγράμματα θετικής εκπαίδευσης που συνδυάζουν την ακαδημαϊκή μόρφωση με την ευημερία των παιδιών και την ανάπτυξη  του χαρακτήρα τους. Δοκιμάσαν διάφορες δραστηριότητες παιγνιώδους μάθησης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν  ως αποτελεσματικό εργαλείο για τη δημιουργία χαρούμενων σχολείων.  Έμαθαν τέλος  να εστιάζουν την προσοχή μας στο παρόν, να είναι θετικοί και να χαλαρώνουν ώστε  να επιτυγχάνουν πιο ευκολά τους στόχους τους.

Το σχέδιο Δράσης που υλοποιεί το σχολείο μας στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ 122 έχει ως θέμα την «Συμπερίληψη και κοινωνικό-συναισθηματική μάθηση για τη δημιουργία θετικού περιβάλλοντος μάθησης». Με την ολοκλήρωση του εν λόγω σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί απέκτησαν γνώσεις και δεξιότητες  που θα βοηθήσουν στην υλοποίηση των στόχων του προγράμματος. Σε ένα χαρούμενο σχολείο η έμφαση δίνεται όχι μόνο στις γνώσεις αλλά  γενικότερα στην ευημερία των παιδιών. Όταν όλοι μάθουν να εστιάζουν στα θετικά του χαράχτηκα τους αλλά και των υπολοίπων τότε υπάρχει αποδοχή, ασφάλεια και εμπιστοσύνη μεταξύ όλων των εμπλεκομένων. Αν γονείς εκπαιδευτικοί και μαθητές γίνουν μια κοινότητα τότε με το θετικό κλίμα που δημιουργείται υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να επιτευχθούν οι στόχοι πιο ευκολά.

Είναι σημαντική η ευκαιρία που δίνει το πρόγραμμα Erasmus+   σε εκπαιδευτικούς απ’ όλη την Ευρώπη να αλληλοεπιδράσουν μεταξύ τους, να γνωρίσουν το σχολικό σύστημα άλλων χωρών,  να ανταλλάξουν απόψεις και να πάρουν στοιχεία που αφορούν μεθόδους και  προσεγγίσεις  τις οποίες μπορούν στη συνέχεια να εφαρμόσουν και στο δικό τους σχολείο.

*Η κινητικότητα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+

          

Πολύδωρος Τσίσσιος