• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Παρακολούθηση εργασίας-Vorbasse

Παρακολούθηση εργασίας εκπαιδευτικών του ΙΣτ’ Δημοτικού Σχολείου Λεμεσού στο Δημοτικό Σχολείο Vorbasse, στη Δανία, στα πλαίσια του προγράμματος ΚΑ122-SCH.

Το ΙΣΤ΄ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού, κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2023-24 συμμετέχει στο πρόγραμμα Erasmus+ KA122 με το σχέδιο «Κοινωνικοσυναισθηματική μάθηση και συμπερίληψη για θετική συμπεριφορά».

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι αφενός η επαγγελματική ανάπτυξη και αφετέρου η ενδυνάμωση και διεύρυνση των γνώσεων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε θέματα συμπερίληψης όλων των μαθητών στην τάξη, αλλά και προαγωγής της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης. Πρωταρχικός στόχος της σχολικής μας μονάδας αποτελεί τόσο η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων όσο και η καλλιέργεια θετικής συμπεριφοράς των μαθητών.

Στα πλαίσια του προγράμματος, από τις 2 μέχρι τις 3 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκε κινητικότητα εκπαιδευτικών στο Δημοτικό Σχολείο Vorbasse, στη Δανία, από τη Διευθύντρια Φούλα Παπαπαναγιώτου και από τις εκπαιδευτικούς Μαριάννα Παπαδοπούλου και Αγγέλα Σαββίδου. Η επίσκεψη αποτελεί μέρος της συνεχούς προσπάθειας για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και στοχεύει στη βελτίωση των διδακτικών πρακτικών προς όφελος των παιδιών.

Κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας στο Δημοτικό Σχολείο Vorbasse οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας οι οποίες συμμετείχαν για πρώτη φορά σε κινητικότητα σκιώδους εργασίας, απέκτησαν εμπειρίες και γνώσεις που συνέβαλαν ουσιαστικά στην επαγγελματική τους εξέλιξη. Συγκεκριμένα, είχαν την δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά σε ποικίλες εκπαιδευτικές, δημιουργικές δραστηριότητες οι οποίες οργανώθηκαν από το σχολείο υποδοχής. Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν διάφορα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος σε διάφορες τάξεις του σχολείου .

Το σχολείο βρίσκεται στο χωριό Vorbasse σε κοντινή απόσταση από την πόλη Billund. Είναι ένα αγροτικό σχολείο με 200 παιδιά ηλικίας από 6 μέχρι 15 χρόνων, η εκπαιδευτική φιλοσοφία του οποίου στηρίζεται στο Playful Learning. Το σχολείο για πέντε χρόνια το χρηματοδοτούσε η εταιρεία Lego ώστε να εφαρμόσουν το πρόγραμμα Playful Learning. Η μαθησιακή διαδικασία δίνει μεγάλη βαρύτητα στην ενεργό συμμετοχή, την έμπνευση, τον ενθουσιασμό και τη διαμόρφωση των μαθητών μέσω μιας διδακτικής προσέγγισης που περιλαμβάνει το παιχνίδι και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας.

Η διδασκαλία δεν προορίζεται μόνο στις αίθουσες διδασκαλίας ή στα ειδικά μαθήματα. Στις τάξεις εφαρμόζεται εκτεταμένα η διαφοροποίηση εργασίας για να παρέχεται σε όλα τα παιδιά η ευκαιρία ν’ ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της μαθησιακής διαδικασίας και να πετύχουν τους μαθησιακούς στόχους. Κάθε χρόνο οι τάξεις εργάζονται διαθεματικά πάνω σε τέσσερα πρότζεκτ, τα οποία οργανώνουν οι δάσκαλοι. Τη συγκεκριμένη περίοδο οι εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολούθησαν τα παιδιά να εργάζονται πάνω σε πρότζεκτ που αφορούσε τους ΒΙκινγκς. Οι δάσκαλοί κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας ενεργούσαν ως διευκολυντές της μάθησης, εμπνέοντας και εμπλέκοντας τους μαθητές και καθοδηγώντας τους ώστε να γίνουν υπεύθυνα και ικανά άτομα.

Όπως ανέφερε ο διευθυντής του σχολείου στο Vorbasse Skole, το παιχνίδι δεν σταματά ποτέ και η μάθηση είναι ένα δια βίου ταξίδι περιπέτειας και ανακάλυψης. Όλα τα παιδιά αξίζουν σεβασμό και το δικαίωμα να εξερευνούν τον κόσμο, και πρέπει να προσαρμόζουμε τη διδασκαλία μας στις

ανάγκες και το μαθησιακό στυλ του ατόμου. Στα πλαίσια της επίσκεψης, οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας μοιράστηκαν διάφορες τεχνικές ενσωμάτωσης παιδιών και διαφοροποιημένης διδασκαλίας, ως διδακτικής πρακτικής στην τάξη. Παράλληλα είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά, τα ήθη και έθιμα του τόπου και ν’ απολαύσει τη φυσική ομορφιά της πόλης.

Η εκπαιδευτική κινητικότητα ολοκληρώθηκε με επιτυχία, αφήνοντας εξαίρετες εντυπώσεις στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς οι οποίες εμπλούτισαν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους. Η γνωριμία και επικοινωνία των εκπαιδευτικών του ΙΣΤ΄ Δημοτικού Σχολείου Λεμεσού με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής, η μεταξύ τους αλληλεπίδραση και η ανταλλαγή απόψεων και διδακτικών πρακτικών συνέβαλαν στην προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργίας κοινότητας επαγγελματικής μάθησης. Αναντίλεκτα, απώτερος στόχος των δύο συνεργαζόμενων σχολικών μονάδων είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων καθώς και η εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών οι οποίες συντελούν στη βελτίωση της ποιότητας της μάθησης, στη συμπερίληψη όλων των μαθητών στην τάξη και στην ανάπτυξη θετικής συμπεριφοράς.

 

 

*Η κινητικότητα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+