• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Σεμινάριο Δουβλίνο

Σεμινάριο εκπαίδευσης: «Students’ Mental Health and Well-Being»

Τη βδομάδα 8 με 13 Απριλίου 2024, η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Μαριάννα Παπαδοπούλου, παρακολούθησε το σεμινάριο «Students’ Mental Health and Well-Being» στο Δουβλίνο, στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA 122. Το σεμινάριο προσφέρθηκε από τον οργανισμό Europass Teacher Academy με εκπαιδεύτρια την Emilia Frantsi και συμμετέχοντες άλλους 5 εκπαιδευτικούς από δημοτικό σχολείο της πόλης Νιμ στη Γαλλία.

Το σεμινάριο ασχολήθηκε με τη ψυχική υγεία και ευεξία των μαθητών ως την κατάσταση κατά την οποία συνειδητοποιούν και αναπτύσσουν τις δυνατότητες τους, αντιμετωπίζουν το άγχος, γίνονται παραγωγικοί, δημιουργικοί και αυτοδύναμοι, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση τους, έχουν αυτεπίγνωση, επιλύουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται, έχουν την ικανότητα να αγαπούν και να εργάζονται για τους στόχους τους. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την ανάπτυξη των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών ως τις δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να εξασφαλίσουν ψυχική υγεία και ευεξία.

Συγκεκριμένα, οι στόχοι του σεμιναρίου ήταν:

- Προσδιορισμός του ορισμού της προαγωγής της ψυχικής υγείας και της ψυχικής υγείας στο σχολικό πλαίσιο.

- Ενίσχυση των συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών.

- Εμβάθυνση κατανόησης αναφορικά με το άγχος και σύνδεσή του με προβλήματα ψυχικής υγείας.

- Εμπλουτισμός με πρακτικές μεθόδους και εργαλεία για τον τρόπο υποστήριξης της ψυχικής υγείας στο σχολικό περιβάλλον.

- Κατανόηση της έννοιας του τραύματος, της ανθεκτικότητας και της σύνδεσης με τις δικές δεξιότητες επιβίωσης των μαθητών σε δύσκολες καταστάσεις ζωής.

- Δημιουργία πρότζεκτ που συνδυάζει όλα τα θέματα που μελετήθηκαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας για την καλύτερη υποστήριξη της ψυχικής υγείας στο σχολικό περιβάλλον.

Η ψυχική υγεία των μαθητών είναι αλληλένδετη με τη διαχείριση των συναισθημάτων και την ακαδημαϊκή τους επίδοση. Έρευνες έχουν δείξει ότι η μαθησιακή επίδοση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κοινωνικό συναισθηματική μάθηση καθώς ενισχύεται από τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες και το θετικό περιβάλλον μάθησης. Είναι γεγονός πώς οι δάσκαλοι χρειάζεται να διαθέτουν σχετικές γνώσεις ώστε να ενισχύσουν την ικανότητά τους να υποστηρίζουν τους μαθητές. Το σεμινάριο πρόσφερε τη γνώση, την τεχνογνωσία και την αυτοπεποίθηση για ενσωμάτωση αυτών των δεξιοτήτων στη μαθησιακή διαδικασία και στο σχολικό μας περιβάλλον γενικότερα. Οι συμμετέχοντες μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, απέκτησαν περισσότερες γνώσεις ως προς το πώς να

ενσωματώνουν τις δεξιότητες αυτές στα σχέδια διδασκαλίας και να τις διδάσκουν, καθώς επίσης πώς να προωθήσουν τη δική τους ψυχική υγεία και ευεξία.

Οι πιο πάνω στόχοι και δραστηριότητες, συνάδουν απόλυτα με τους στόχους του σχεδίου το οποίο υλοποιεί το σχολείο μας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA 122, με θέμα «Συμπερίληψη και κοινωνικό-συναισθηματική μάθηση για τη δημιουργία θετικού περιβάλλοντος μάθησης». Είναι γεγονός πως ένα θετικό περιβάλλον μάθησης επιτυγχάνεται όταν όλα τα παιδιά έχουν ίσες ευκαιρίες μάθησης και δυνατότητες πολύπλευρης ανάπτυξης. Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτό, χρειάζεται οι μαθητές να αποκτήσουν κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, όπως αυτογνωσία, ενσυναίσθηση, επικοινωνία, συνεργασία. Μέσα από αυτές τις δεξιότητες προάγονται ο σεβασμός και η αλληλοκατανόηση, θέτοντας έτσι τα θεμέλια μιας συμπεριληπτικής τάξης που αγκαλιάζει όλα τα παιδιά και συντελεί στη δημιουργία θετικού περιβάλλοντος μάθησης.

Επιπλέον, μέσα από την παρακολούθηση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες έχουν ωφεληθεί τα βέλτιστα από τη μεταξύ τους αλλλεπίδραση, την ανταλλαγή ιδεών, τη γνωριμία με άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα, την επαφή με τις ποικίλες διαφορετικές πρακτικές που τηρούνται σε αυτά τα συστήματα και τη διαφορετική νοοτροπία και κουλτούρα που φέρουν μαζί τους οι εκπαιδευτικοί κάθε χώρας.

*Η κινητικότητα συγχρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+.

  

                                  
   

Μαριάννα Παπαδοπούλου

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός τμήματος Στ’3