• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Σεμινάριο Άμστερνταμ

Σεμινάριο εκπαίδευσης: «Deep Democracy: How to Manage Conflicts Building a Strong Classroom Culture»

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ 122 που υλοποιεί το ΙΣΤ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού, η εκπαιδευτικός Ανδρονίκη Αντωνίου παρακολούθησε το σεμινάριο «Deep Democracy: How to Manage Conflicts Building a Strong Classroom Culture»  στις 13.5.24-18.5.24 στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας.  Το σεμινάριο  προσφέρθηκε από τον οργανισμό Europass Academy of Creativity και το  παρακολούθησαν 14 συνάδελφοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από Ιταλία, Νορβηγία, Γαλλία, Βουλγαρία, Ελλάδα και Κύπρο.  

Το συγκεκριμένο σεμινάριο έχει σχεδιαστεί για εκπαιδευτικούς που θέλουν να εμβαθύνουν σε ζητήματα Δημοκρατίας και να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο η εγκαθίδρυση ενός βαθιά δημοκρατικού κλίματος στο σχολείο μπορεί να βοηθήσει στη διαμόρφωση ενός θετικού σχολικού κλίματος που αφορά στα παιδιά, στις/ους εκπαιδευτικούς αλλά και στους γονείς. Για την εμβάθυνση σε ζητήματα βαθιάς δημοκρατίας χρησιμοποιήθηκε από τη διδάσκουσα η μέθοδος Lewis.

Το σεμινάριο έδωσε την ευκαιρία στις/στους συμμετέχουσες/οντες να ασχοληθούν με:

1. Δεξιότητες εγκαθίδρυσης συμπεριληπτικού σχολικού κλίματος με έμφαση στην ενδυνάμωση των αδύναμων φωνών στο σχολικό περιβάλλον

2. Δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας  

3. Δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης και ενσυναίσθησης

4. Δεξιότητες αναγνώρισης των συγκρούσεων και του θετικού ρόλου που μπορούν να επιτελέσουν όσον αφορά στην ανάπτυξη

5. Δεξιότητες καλλιέργειας της ειρηνικής συμπεριφοράς και των αξιών του σεβασμού και της αποδοχής στο σχολικό περιβάλλον

6. Δεξιότητες διαχείρισης εντάσεων (παθητική, επιθετική και διεκδικητική προσέγγιση)

7. Δεξιότητες διαπραγμάτευσης μέσα από τον διάλογο

8. Δεξιότητες αναγνώρισης της εκφοβιστικής συμπεριφοράς

Πιο συγκεκριμένα, μέσα από το εν λόγο πρόγραμμα, οι συμμετέχουσες/οντες είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν σε θέματα δημοκρατίας με σκοπό να δίδεται χώρος και να ακούγεται η φωνή όλων, ακόμα και των πιο αδύναμων μελών της σχολικής κοινότητας.  Με τον τρόπο αυτό μπορούν να τεθούν οι βάσεις για την εγκαθίδρυση ενός βαθιά δημοκρατικού κλίματος στο οποίο δεν περισσεύει κανείς. Μέσα σε αυτό το κλίμα θεωρείται ότι κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας θα νιώθει σημαντικό και θα ικανοποιεί την ανάγκη να ακούγεται. Ως εκ τούτου και εφόσον όλες/οι συμμετέχουν, διεκδικούν και αλληλεπιδρούν δημοκρατικά αναμένεται να μειωθούν οι συγκρούσεις και να εγκαθιδρυθεί ένα πνεύμα συνεργασίας, σεβασμού και αποδοχής στο σχολικό περιβάλλον. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην καλλιέργεια τεχνικών  ενδυνάμωσης των παιδιών όσον αφορά στην ανάπτυξη υγειών, θετικών συμπεριφορών που να διακρίνονται από αξίες.

Το σχέδιο Δράσης που υλοποιεί το σχολείο μας στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ 122 έχει ως θέμα την «Συμπερίληψη και κοινωνικό-συναισθηματική μάθηση τη δημιουργία θετικού περιβάλλοντος μάθησης». Με την ολοκλήρωση του εν λόγω σεμιναρίου, οι συμμετέχουσες/ντες εκπαιδευτικοί επιχείρησαν μεγαλύτερη επίγνωση των συναισθηματικών αναγκών και συμπεριφορών των μαθητριών/ών τους.

Κλείνοντας, δίνονται θερμές ευχαριστίες στο πρόγραμμα Erasmus+ που δίνει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς απ’ όλη την Ευρώπη να γνωρίσουν άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα, να συνεργαστούν μεταξύ τους και να ανταλλάξουν εμπειρίες, γνώσεις και καλές πρακτικές που θα τις εφαρμόσουν ο καθένας ξεχωριστά στη σχολική κοινότητα στην οποία ανήκουν    

 

*Η κινητικότητα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+

 

Νίκη Αντωνίου

Εκπαιδευτικός Αγωγής Ζωής - Σύμβουλος ΟΑΠ