• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Σεμινάριο Πράγα

Σεμινάριο εκπαίδευσης: «Innovating Approaches to Teaching»

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ 122 που υλοποιεί το ΙΣΤ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού, η εκπαιδευτικός Έλενα Θεοδώρου παρακολούθησε το σεμινάριο «Innovating Approaches to Teaching» στις 10.6.24-14.6.24 στην Πράγα της Τσεχίας. Το σεμινάριο προσφέρθηκε από τον οργανισμό International Training Centre και το παρακολούθησαν 20 συνάδελφοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από Ρουμανία, Ισπανία, Τουρκία, Ολλανδία και Κύπρο.

Το συγκεκριμένο σεμινάριο έχει σχεδιαστεί για εκπαιδευτικούς που θέλουν να βελτιώσουν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε κάθε τάξη. Ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα, την οργάνωση έργων, την ενσωμάτωση μαθητών μειοψηφίας ή τη χρήση των ΤΠΕ ως εργαλείο για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, διευρύνονται οι διδακτικές δυνατότητες των εκπαιδευτικών ενώ ταυτόχρονα δίνονται περισσότερα κίνητρα και στους μαθητές.

Συγκεκριμένα, οι στόχοι του σεμιναρίου ήταν:

1. Η απόκτηση δεξιοτήτων χρήσης ποικίλων καινοτόμων διδακτικών μεθόδων και τεχνικών που επικεντρώνονται στον μαθητή.

2. Η ενίσχυση δεξιοτήτων χρήσης ψηφιακών εργαλείων που βοηθούν στην ικανότητα των εκπαιδευτικών να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις των συνεχόμενων αλλαγών σχετικά με τον εκσυγχρονισμό και τη χρήση των ΤΠΕ.

3. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου, όπως η μεταγνώση, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και άλλες βασικές ικανότητες που βελτιώνουν την καλή ποιότητα της εκπαίδευσης.

4. Η απόκτηση τεχνικών εργασίας σε ετερογενείς τάξεις, με σκοπό την ένταξη διαφόρων μειονοτήτων στην εκπαίδευση, στη βάση δημοκρατικών αξιών και την προώθηση ενεργούς συμμετοχής στην κοινωνία.

Μέσα από το εν λόγω σεμινάριο, οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με ουσιαστικές εργασίες που ανταποκρίνονταν στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, αναπτύσσοντας έτσι εγκάρσιες δεξιότητες. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να διευρύνουν τις ψηφιακές τους ικανότητες, δημιουργώντας υλικό και αξιοποιώντας καινοτόμες ιδέες με σκοπό την σχολική ανάπτυξη, στο πλαίσιο της διεπιστημονικής και ολιστικής προσέγγισης. Μαθαίνοντας, ακόμη, οι

εκπαιδευτικοί να καθοδηγούν, να παρακινούν και να αξιολογούν σωστά τους μαθητές, μπορούν να μειωθούν οι χαμηλές επιδόσεις σε βασικές ικανότητες. Επιπρόσθετα, η προώθηση συνεργατικής/ομαδικής μάθησης συμβάλει σημαντικά στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Τέλος, αξιοσημείωτη είναι η ευκαιρία που δίνεται από το πρόγραμμα Erasmus+ σε όλους τους συμμετέχοντες, να γνωρίσουν συνάδελφους διαφορετικών εθνικοτήτων εντός της Ε.Ε, να καλλιεργήσουν διαπολιτισμική συνείδηση και αμοιβαίο σεβασμό, να ανταλλάξουν ιδέες και να δημιουργήσουν ένα δίκτυο για μελλοντική διεθνή συνεργασία.

 

*Η κινητικότητα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+.