• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Σεμινάριο Ρώμη

Σεμινάριο εκπαίδευσης: “A European School for All Children”

Το σχολείο μας, ΙΣΤ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ 122 υλοποιεί σχέδιο Δράσης που έχει ως θέμα την «Συμπερίληψη και κοινωνικό-συναισθηματική μάθηση για τη δημιουργία θετικού περιβάλλοντος μάθησης». Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ 122 η εκπαιδευτικός Φούλα Παπαπαναγιώτου παρακολούθησε το σεμινάριο “ A European School for all Children ” από τις 15 μέχρι τις 19 Απριλίου στη Ρώμη της Ιταλίας. Το σεμινάριο προσφέρθηκε από τον οργανισμό Europass Academy of Creativity και το παρακολούθησαν 14 συνάδελφοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ελλάδα, Ρουμανία, Σλοβακία, Ισπανία και Κύπρο.

Το συγκεκριμένο σεμινάριο έχει ως κύριο στόχο να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν συνολικά τις πτυχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και να αποκτήσουν δεξιότητες που αφορούν στον συντονισμό προγραμμάτων και στην υιοθέτηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και στρατηγικών που θα συμβάλουν στη διαχείριση και στην υποστήριξη της αποδοχής της διαφορετικότητας στα διαφορετικά μαθησιακά του περιβάλλοντα.

Συγκεκριμένα οι στόχοι του σεμιναρίου ήταν:

1.Η διαμόρφωση ενός δημοκρατικού μαθησιακού περιβάλλοντος στο οποίο να υπάρχει πλήρης ισότητα στην πρόσβαση στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές

2. H χρησιμοποίηση εργαλείων ΤΠΕ που θα συμβάλουν στην ενδυνάμωση των μαθητών σε ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και στην ανάπτυξη της διαπολιτισμική τους συνείδηση στην ολοένα και πιο ποικιλόμορφη σύγχρονη τάξη

3. Απόκτηση γνώσεων σχετικά με τις ευκαιρίες που προσφέρει η Ε.Ε για την αντιμετώπιση κοινών ζητημάτων που αφορούν στην εκπαίδευση, την υποστήριξη της απόκτησης ευρωπαϊκών αξιών και βασικών ικανοτήτων από τους μαθητές.

Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να αναλύσουν πώς θα μπορούσαν να προσαρμόσουν τις παραδοσιακές τεχνικές διδασκαλίας στις ανάγκες των μαθητών τους, διασφαλίζοντας καθολική πρόσβαση στο πρόγραμμα σπουδών και να εισηγηθούν αποτελεσματικές λύσεις για τη διαχείριση μιας πολυπολιτισμικής, μεικτής ικανότητας τάξη, στην οποία συμπεριλαμβάνονται μαθητές με διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες ανέλυσαν πρακτικές ιδέες για το πώς μπορεί να προωθηθεί διακρατικά η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και πώς να

συμπεριληφθεί η τάξη ή το σχολείο σε ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές δραστηριότητες

Με την ολοκλήρωση του εν λόγω σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί απέκτησαν γνώσεις και δεξιότητες που θα βοηθήσουν στην υλοποίηση των στόχων του προγράμματος. Συναισθάνθηκαν την ανάγκη τα σχολεία να μετατραπούν σε ένα φιλόξενο περιβάλλον διαπαιδαγώγησης για όλους τους μαθητές/ριες ανεξαρτήτως φύλου, σωματικών, διανοητικών, κοινωνικών, συναισθηματικών, γλωσσικών ή άλλων ατομικών χαρακτηριστικών. Το σχολείο πρέπει να είναι ένας οργανισμός χωρίς αποκλεισμούς, συμπεριληπτικό. Ένα «Σχολείο για όλους», που να ενδιαφέρεται για την ισότιμη συμμετοχή όλων των μελών του στην εκπαίδευση και να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητριών και μαθητών

Είναι σημαντική η ευκαιρία που δίνει το πρόγραμμα Erasmus+ σε εκπαιδευτικούς απ’ όλη την Ευρώπη να αλληλοεπιδράσουν μεταξύ τους, να γνωρίσουν το σχολικό σύστημα άλλων χωρών, να ανταλλάξουν απόψεις και να πάρουν στοιχεία που αφορούν μεθόδους και προσεγγίσεις τις οποίες μπορούν στη συνέχεια να εφαρμόσουν και στο δικό τους σχολείο.

*Η κινητικότητα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+